Het coronavirus heeft ervoor gezorgd dat ons aanmeld- en sollicitatieproces voor een gedeelte is veranderd. Hieronder leggen we je graag de stappen uit die wij momenteel met je doorlopen, zodra je jezelf hebt aangemeld op onze website als werkzoekende of wanneer je hebt gesolliciteerd op een vacature.


1.    Na je aanmelding of sollicitatie nemen we kort telefonisch contact met je op om te bespreken wat je huidige situatie is en waar je precies naar op zoek bent. Zo kunnen we gerichter voor jou op zoek naar een passende baan.

2.    Kunnen we jouw wensen koppelen aan een vacature of aangesloten bedrijf? Dan plannen onze recruiters graag een videogesprek met je in. Hoe dit precies in zijn werk gaat, ontvang je op tijd in een persoonlijke mail.

3.    Ben jij enthousiast over de voorgestelde optie(s)? Dan nemen wij contact op met de betreffende organisatie en regelen we een sollicitatiegesprek voor jou! Dit gesprek gaat momenteel in de meeste gevallen ook online door middel van een videocall.

4.    We merken dat na de eerste videocall met jouw potentiële werkgever, vaak nog een tweede gesprek plaatsvindt. Er wordt vaak geprobeerd om deze wel op kantoor of in de zaak plaats te laten vinden, omdat niet veel bedrijven iemand geheel online aannemen. Alles natuurlijk geheel volgens de richtlijnen van het RIVM.

5.    Ga je via JAMwerkt aan de slag? Dan kun je in je account alles terugvinden: van je werkagenda tot je opgebouwde salaris en van het invullen van je uren tot het aanvragen van vrije dagen.


Het lijken heel wat stappen, maar gezien het feit dat veel afspraken online worden gevoerd, kan het erg snel gaan! 

Deel deze pagina


JAMwerkt.nl maakt gebruik van cookies. Bezoek je onze site, dan ga je automatisch akkoord met het plaatsen van Cookies.
Sluiten