OKTOBER (RSZK).
Bernadette van Gerwen Rijkers // Planner facilitaire diensten
Jeanine Lemmens // Teamleider Services


Hallo, wij zijn Bernadette en Jeanine en we werken beiden bij Oktober (voorheen RSZK). Bernadette is verantwoordelijk voor de planning van de facilitaire diensten en diensten in het restaurant. Jeanine is teamleider services. Op die manier hebben we beiden te maken met de jongeren van JAM. In de praktijk komt het er op neer dat Bernadette de jongeren inplant en Jeanine de jongeren aanstuurt.

Voorheen hadden we een aantal medewerkers met een klein contract die op oproepbasis diensten vervulden. De jongeren van JAM hebben deze medewerkers vervangen. Het voordeel van werken met een uitzendbureau is dat je veel flexibeler kan zijn naar je personeel toe. Als we voor morgen iemand nodig hebben door bijvoorbeeld een zieke medewerker, bellen we naar Jan of Stijn en wordt dit voor ons geregeld. We proberen onze planning zo ver mogelijk vooruit te plannen, zodat we bijvoorbeeld eind mei al door kunnen geven wat wij in juli aan extra krachten nodig hebben. De openstaande diensten die we dan hebben, worden ingevuld door jongeren van JAM.

De switch die we hebben gemaakt van een eigen pool medewerkers met een klein contract naar JAM heeft voor ons dus vooral te maken met flexibiliteit. JAM heeft beschikking over honderden jongeren, waardoor zij in de meeste gevallen wel een geschikte kandidaat kunnen vinden voor ons. Bovendien moet je als je zelf personeel aanneemt ook echt in staat zijn om iets te kunnen bieden, anders is het niet aantrekkelijk genoeg. Naar JAM toe is dit veel vrijblijvender: in principe hebben we niemand nodig maar schakelen we hen in als we medewerkers tekort komen, dat is heel handig!

Onze voormalige manager heeft JAM een aantal jaar geleden aangekaart bij Oktober. Hij was erg gecharmeerd door het concept van JAM omdat zij jongeren een kans geven om ervaring op te doen in de arbeidsmarkt. Veel van hen willen juist werken als wij vrij willen zijn: in de weekenden en ‘s avonds. Die korte ondersteunende diensten die de jongeren dan kunnen draaien kunnen zij goed combineren met hun studie.

Over het algemeen zijn we erg tevreden over de kandidaten die via JAM bij ons werken. In de vijf jaar dat wij samenwerken met JAM is het helaas ook wel eens voorgekomen dat een kandidaat niet goed functioneerde in ons team. Meestal is dit als we door bijvoorbeeld ziekte last minute iemand nodig hebben. Wij zijn dan al erg blij dat JAM zo laat nog iemand heeft kunnen regelen waardoor de werkzaamheden niet stil komen te liggen.

De vaste kandidaten die JAM levert zijn van grote meerwaarde voor ons. In Eersel hebben we nu bijvoorbeeld twee langdurig zieken die door vaste medewerkers van JAM worden vervangen. Wij merken dat zij het hier vanzelf leuker beginnen te vinden omdat ze echt deel uit maken van het team. Bovendien zijn de ouderen die hier wonen ondertussen bekend geraakt met deze medewerkers waardoor het voor hun ook bekende gezichten worden. Zo snijdt het mes aan twee kanten.

Wat wij belangrijk vinden is dat we zien dat JAM echt zijn best doet om ons zo goed mogelijk te bedienen. Als we morgen iemand nodig hebben, krijgen zij dat meestal nog voor elkaar. Als ik JAM een cijfer zou moeten geven, zou dat tussen een 7,5 en 8 zijn! We werken nu al ongeveer vijf jaar samen met JAM en hebben vooral positieve ervaringen met het uitzendbureau, dus we mogen zeker niet klagen.

Klinkt zo'n studentenpool ook als de perfecte oplossing voor uw bedrijf? Lees dan hier meer informatie over de JAM Studentenpool of maak vrijblijvend een bedrijfsaccount aan.

Deel deze pagina


JAMwerkt.nl maakt gebruik van cookies. Bezoek je onze site, dan ga je automatisch akkoord met het plaatsen van Cookies.