“Heb je even tijd? Ja, maar niet nu. Ik heb het momenteel erg druk. Kan het vanmiddag even?” Hoe vaak hoor je dit anderen zeggen of betrap je jezelf er wel eens op dat je het tegen iemand anders zegt? Iedereen heeft het altijd maar druk en geen tijd als je hem of haar nodig hebt. Ook ik maak mij er net zo goed schuldig aan. Echter zal je mijn collega, Tessy, bovenstaand niet gemakkelijk horen zeggen en dat maakt haar wat mij betreft uniek!

Dé HR-expert van JAM
Tessy vertelt dat ze Personeelswetenschappen heeft gestudeerd aan de Universiteit van Tilburg en sinds 2017 is gestart bij JAM. Ze heeft zich in een korte periode opgewerkt als dé HR-expert van JAM en is onmisbaar geworden voor de gehele organisatie. In haar rol als HR professional heeft ze een erg ruim takenpakket en biedt ze ondersteuning aan alle collega’s. Tessy geeft aan zich onder andere te focussen op wet- en regelgeving, uitvoeren van controles in de lijn, administratieve en organisatorische werkzaamheden op het gebied van interne werving en selectie, aanstellingen, uitdiensttredingen, het in orde maken van het personeelshandboek, draagt ze actief bij aan veranderingstrajecten binnen de organisatie en het verbeteren/automatiseren van processen, is ze verantwoordelijk voor de gehele salarisadministratie en salarisverwerking en is de functionaris van Gegevensbescherming (AVG). Tessy is de spreekwoordelijke "spil in het web" van de organisatie.

"Ik heb een belofte met mezelf gemaakt..."
Een hulpvaardige instelling, haar vriendelijkheid en grote mate van betrokkenheid is iets wat Tessy van nature in zich heeft. Voor haar is het van belang om een ander snel van dienst te zijn. Het maakt niet uit hoe druk ze het heeft, ze zal je nooit lang laten wachten en straalt altijd een innerlijke rust uit. Het geeft haar voldoening om een vraagstuk voor een ander op te kunnen lossen. "Tijdens stages en bijbaantjes kreeg ik vaak de feedback dat ik snel en kwalitatief goed werk lever en ik merkte dat men hier blij van werd. Door die blijdschap van anderen kreeg ik zelf ook een gelukkig gevoel. Ik heb daarom met mezelf afgesproken dat ik deze snelheid en kwaliteit altijd wil blijven leveren binnen mijn werk." Tessy wil bij anderen bereiken dat men als eerste aan haar denkt bij het hebben van een vraag. Transparantie, persoonlijke aandacht en een optimale dienstverlening staan bij haar centraal in het geven van advies.

Mijn ervaringen
Ik mag wel zeggen dat ik het ultieme bewijs ben! Met regelmaat sta ik aan haar bureau met een vraagstuk waar ik niet geheel uitkom of waar ik twijfels over heb. Als ik een vraag heb, denk ik ook echt vaak als eerste aan haar. Tessy komt áltijd erg snel met een gepaste oplossing en/of bevestiging bij mijn twijfels! Soms moeten we er samen om lachen dat ik weer aan haar bureau sta. Ik vergeet zelfs wel eens te vragen of ik wel gelegen kom. "Ho, even opnieuw binnenkomen", zeg ik zelf dan wel eens. Tessy geeft je het gevoel dat je altijd je vragen mág stellen; je voelt je bij haar welkom!

Geen verschil tussen een uitzendkracht of een grote klant
Als je aan Tessy vraagt wat voor haar belangrijk is binnen haar functie zal ze zeggen dat ze het belangrijk vindt dat iedereen zich gehoord voelt en ze anderen kan helpen bij een vraagstuk waar men zelfstandig niet uitkomt. "Of nu een uitzendkracht een vraag stelt of een contactpersoon van een grote klant van JAM. Ik maak geen onderscheid in de snelheid en zorgvuldigheid om de desbetreffende vraag te beantwoorden", aldus Tessy. Ze heeft met haar HR achtergrond veel kennis en kunde in huis om iemand snel kunnen helpen. Haar toegankelijkheid, kennis en snelheid in handelen zijn haar grote krachten. "De volgende keer ga ik weer naar Tessy met mijn vraag" is de gedachte die ik bij anderen wil oproepen, aldus Tessy. Dit is haar kracht, die bijdraagt aan het leveren van de optimale dienstverlening!

- Janneke Panjoel, Junior recruiter de Kempen

Deel deze pagina


JAMwerkt.nl maakt gebruik van cookies. Bezoek je onze site, dan ga je automatisch akkoord met het plaatsen van Cookies.