Tegenwoordig is online dé plek waar uw potentiële nieuwe werknemers te vinden zijn. Niets nieuws waarschijnlijk. Maar er zijn ontelbare bedrijven die online op zoek zijn naar nieuw personeel, dus hoe valt uw bedrijf op tussen de rest? En hoe komt u bij precies die kandidaten terecht waar u naar op zoek bent?
 
In deze derde blog leert u hoe u uw bedrijf online beter zichtbaar kunt maken om nieuw en kwalitatief personeel aan te trekken. De afgelopen jaren hebben wij veel ervaring opgedaan hoe we de juiste kandidaten kunnen bereiken, maar andersom ook hoe we onze doelgroep juist naar ons kunnen leiden. Deze expertise willen wij graag met u delen om u te helpen bij het zoeken naar geschikt personeel! Hierbij zal elke maand een andere tip met u worden gedeeld.
 

Maak uw website beter vindbaar met content

 
“Content is king” wordt al enkele jaren geroepen en daar is tot op de dag van vandaag nog steeds niks aan gelogen. Het plaatsen van content op uw website is noodzakelijk om gevonden te blijven worden in zoekmachines. Maar hoe pak je dit precies aan en wat zijn de voordelen van het plaatsen van content?
 
Doelgroep bepalen
Allereerst is het belangrijk om uw doelgroep te bepalen en daar alle content op te richten. Met een specifieke doelgroep in gedachten, kun je je beter inleven in wat er speelt, waar ze naar op zoek zijn, hoe ze informatie zoeken, welke zoektermen ze gebruiken, enz. Met deze informatie kun je invulling geven aan de verschillende manieren van contentcreatie om het juiste personeel te vinden. Hierbij kan je denken aan:
  • Blogs / artikelen
  • Kennisbank
  • Video
  • Nieuwsberichten
  • FAQ
  • Infographic
  • Foto’s
 
De juiste content bij het juiste kanaal
Heb je veel visuele content? Dan zijn Pinterest en Instagram de juiste kanalen om gevonden te worden. Maakt uw bedrijf veel gebruik van video en heeft u ook een jonge doelgroep? Maak dan gebruik van YouTube. Als je bezoekers via de zoekmachines moeten komen, omdat ze op zoek zijn naar een bepaald product of dienst, zul je je moeten verdiepen in de zoekwoorden die zij gebruiken om informatie te vinden.
 
Autoriteit in uw vakgebied
Ga na welke autoriteiten er bestaan in uw vak. U kunt meer traffic naar uw website genereren als deze een link naar een blog of vacature zouden delen. Maar dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Stel een plan op hoe u dit kunt realiseren: ga goed na hoe u deze mensen kunt bereiken en hoe je die felbegeerde link binnen kunt slepen. Ga ook na welk voordeel er voor de andere partij in zit, zodat zij een reden hebben om de link überhaupt te delen. Dit kan puur over de inhoud van uw content gaan als deze bijvoorbeeld een interessante toevoeging is op die van de ander, of je biedt ze iets anders aan waardoor ze een link willen plaatsen.
 
Content leidt tot autoriteit
Naast het zoeken naar autoriteiten is content bij uitstek ook een goede manier om je eigen autoriteit op een bepaald gebied te tonen. Laat zien wat je in huis hebt door middel van verdiepende content. Vertel niet dát je het doet, maar hoe je het doet. Ook voor e-commerce heeft deze autoriteit direct nut. Je koopt liever iets van een zaakdeskundige autoriteit dan een anonieme handelaar toch?
 
Content leidt tot grotere vindbaarheid
Het plaatsen van content op je website draagt ook bij aan de vindbaarheid in zoekmachines, zoals Google. Wanneer iemand informatie zoekt over een onderwerp waarvan een artikel op uw website staat, kan het zomaar zijn dat ze op deze manier op de website terecht komen. Dit is meestal niet na het plaatsen van 5 artikelen het geval, maar is een doorlopend proces met vaak pas resultaat op de lange termijn. Des te meer content er op uw website te vinden is, des de groter de kans dat u gevonden wordt. Om hoger in zoekmachines terecht te komen is het daarbij van belang om bepaalde zoektermen (die door de doelgroep vaak gebruikt worden) meerdere malen terug te laten komen. Wanneer een zoekterm echter te vaak voorkomt, keurt Google dit af en zal je plek in de ranglijst weer dalen. Meestal wordt het aangeraden om belangrijke zoektermen 5 tot 7 keer terug te laten komen. Het gebruik van synoniemen, zoals vacature, baan en carrière, zorgt ervoor dat een woord niet te vaak wordt herhaald en je tegelijkertijd ook op andere soortgelijke zoektermen vindbaar bent.
 
Content leidt tot loyaliteit
Als je online content al een tijdje loopt zul je merken dat je langzaam loyaliteit opbouwt met je doelgroep. Zij zullen je website blijven controleren of je wellicht iets nieuws hebt geplaatst, ze zijn immers de kwaliteit gewend die je altijd levert. Deze groep heb je volledig te danken aan de content creatie en het mooie is dat er verder geen investeringen voor nodig zijn, ze vinden je content toch al vanzelf! Deze doelgroep is daarnaast kwalitatief zeer belangrijk, is makkelijk te beïnvloeden en staat vaak sneller open voor een eventueel aankoop. Je kan je voorstellen dat het al met al een hoop voordelen met zich meebrengt.


Wilt u meer tips over het vergroten van uw online vindbaarheid voor nieuw personeel? Klik dan hier voor 10 tips voor hte schrijven van de perfecte vacature of klik hier voor informatie over het aanmaken van een zeer handige werkenbij-website! < TERUG

JAMwerkt.nl maakt gebruik van cookies. Bezoek je onze site, dan ga je automatisch akkoord met het plaatsen van Cookies.